domingo, 19 de septiembre de 2010

Det var en gang: Eksamenstid og visumstress

Gud, jeg hadde nesten glemt hvor fantastisk artig det er å sitte med eksamenspress! Wow. Long time no see. Dette med eksamen kom som julekvelden på kjerringa. Ei litta innføring; nå som fakultetene, i følge ryktene, ikke lenger er tomada, så virker det på meg som om vi faktisk skal ha eksamen INNE. Fantatsisk. Vi skal ha argentinsk historie eksamen på onsdagen som kommer. OG jeg har i tilegg hjemmeeksamen som skal leveres inn den 28 sept. Alt dette skal bli fantatstisk å ha hengende over seg når jeg får besøk av søte Frøken Skagen om 3 dager. 3 DAGER!!
Det går fremover, men det går liksom bittelitt sent i og med at alt er på spansk her, rart med det.
Men over det seriøse; det tar tid fordi man hele tiden snubler over ord man må finne ut av, og det er ikke alltid det hjelper å bare fpr med seg konteksten, man må også få inn de viktigste nøkkelordene. Det er dette som er tidskonsumerende.
Hjemmeeksamen min i Psicológia y Comunicacíón er også litt krevende. Har lest om Descartes, som egentlig var en forvirrende tulling. Og når dette i tilegg er på español, eller, castellano, som det så fint heter her, daaa blir det desverre litt heftig. Men vi får se. Vamos a ver.

Vi skal til Uruguay i morgen!
Det blir kjekt! Vivi, Sara, Alex og jeg.
Vi må være ved kaien 07:00 og båten går 08:00. Det er hurtigbåt over så det vil ta mas o menos en time. Hvis dere tror at dette kun er for hyggens skyld, så tar dere delvis feil. Men for all del, det er jo det også.
Vi gjør det for å få stempel i passet. Å, jeg vet ikke engang om jeg orker å legge ut om hvorfor akkurat nå, men det viktigste er i alle fall dette: Vi må utvide turistvisumet a.k.a vi må dra ut av Argentina og inn igjen.
Vi har da betalt for en dagstur til Uruguay.  Har troen på at fire nordmenn med sekken på ryggen skal få en strålende tur ut av dette. De har en nydelig og populær strand i Uruguay. Faktisk er den megapopulær for Argentinerne. Det er endog ikke dit vi skal. Vi skal til Colonia. Ja.. look it up on the map!
Sara lurte på om Colonia for Argentinerne er det samme som Strømstad for Nordmennene :p
Gjenstår nu bare å se.
Håper dere har det fint alle sammen!
Ønsker dere en fin uke:-)
Abrazito

No hay comentarios:

Publicar un comentario