jueves, 2 de septiembre de 2010

Det var en gang: Ei litta oppdatering:)

Det er skikkelig dritt vær her, folkens.
Sara, Vivi og jeg hadde egentlig tenkt oss på trening idag kl 10:00, nå er den 09:59 og det ser dårlig ut :P
Det er noe med kaldt, vått vær som bare virker helt frastøtende på meg.
Så jeg velger heller å starte dagen med en kopp og en liten oppdatering:-)
Helgen gikk smud, vi hadde en veldig hyggelig og veldig internasjonal innflyttningsfest på lørdag. Ble ikke hæla i taket for min del, så søndagen var fullstendig lagt opp til å være produktiv.
Ble ikke det, assa.
Hadde kleinspill på sofaen, som man så fint kaller det.

Begynner å bli vant til forholdene på skolen nå, det sjokkerer meg ikke lenger. Men er fremdeles like oppgitt over akustikken i aulaene på UBA. Som vår profesor i Argentinsk Historie sa i går, "det er som en fabrikk".
Forresten så var det en vegg i et klasserom som raste på Ciencias Sociales. Ciencias Sociales, for de av dere søtinger som ikke skulle vite hva er, er et fakultet som tilhører UBA.
Ryktes at det var elever i klasserommet når det raste.
Dette utløste helt sykt mange studenter som i går delte ut lapper på fakultetene, og som hadde diskusjoner i klasserommene. Faktisk så hadde vi ikke undervisning i går, da dette gikk med på å diskutere.
Studentene her virker innmari opplyste og engasjerte, og hele diskunsjonen gikk veldig over hodet på meg.
Poenget er; vi kan godt sutre over at kantinen på UiB ikke åpner før 10, men det finnes helt klart større problemer på universitetene på verdensbasis.


"Med løgn og intoleranse
kan man ikke konstruere noe godt"


Dette var en av mange lapper jeg mottok på min korte tur i korridoren i går.

Ellers; gjengen skal ut på tur så jeg får casaen for meg selv. Det blir litt trist og litt godt på samme tid. Jeg skal prøve å komme meg asjur med leseplanen og også få gjort litt trening. Og ikke minst; skal bli sykt godt å få sove uten den sykt knirkende vindeltrappen rett bak gardinen som skal være min vegg, og min privatfaktor her i leiligheten.
 Gleder meg virkelig til det. All respekt til Sara og Alex som gjør så godt de kan, men de av dere som kjenner til min lydskyhet vet at det ikke skal så veldig mye til.
De drar litt senere idag og blir borte til tirsdag morgen.

Håper dere har det godt hvor enn dere befinner dere folkens<3

No hay comentarios:

Publicar un comentario