lunes, 9 de agosto de 2010

Det var en gang: En mandag i 2. uke

Hei alle sammen!
Lyst til å fortelle dere litt om min første mandag i Buenos Aires.
Det var dette som skulle bli første skoledag, men ingen av oss kom oss så langt som til et klasserom. Forhåpentligvis gikk vi (Sara, Alex, Vivi og jeg) ikke glipp av noe viktig på skolen.
 Man må uansett ha clase teórica før man kan ha clase practica, - som vi skulle ha idag.
Så man hadde en ganske avslappet holdning til oppmøte førsteskoledag.
Tror det blir veldig spennende, samtidig som jeg føler at det å starte på ny skole med nye folk aldri er noe man kan bli ordentlig dreven på - uansett hvor mange
Så, dagen startet kl 09 og jeg skulle møte Vivi på hjørnet av Cabrera og Dorego for en liten morgenkaffe kl 10:30. Slet en god del med å finne frem dit, og krysset både toglinjer og motorveier. På veien gikk jeg forbi en gatehund med fryktelig triste øyne. Den stod og balanserte seg inntil veggen og løftet opp det ene bakbeinet i en grotesk vinkel. Kall meg gjerne hva du vil, men jeg får isninger i hjertet når jeg ser dyr som ikke blir elsket av noen.

Jeg fant endelig frem til hjørnet og der satt Vivi ute og solte seg litt. Ble cafè con leche på meg.
Etter dette skulle vi på bokhandeljakt, - samtidig som vi skulle tusle mot skolen for å lokalisere den.

Det var faktisk deilig temperatur idag, og vi var kanskje de eneste som ikke gikk i tykk (ikke det at jeg har tykk uansett) vinterjakke, noe som skapte ekstra mye oppmerksomhet. Kaldt for dem er varmt for vanlige folk i Norge;) Men det var kjempe nydelig å kjenne solen litt, særlig etter at jeg har frøset mye de siste dagene her.
Tok den riktignok ikke heeelt ut med å gå i singlet, utfordrer ikke forskjølelsen.
Som by the way er det siste jeg trenger.
Etter å ha nyst de siste 5 mnd, og være tett som en potte i ører, panne og hals de siste dager, er jeg lei som f###!
Føler meg litt inferma:/
Skulle gjerne visst hva jeg reagerer på, men i mellomtiden får jeg poppe noen av de reseptfrie pillene man får på hvert farmacia i hver blokk.

Vi fant til slutt frem til skolen, som btw minnet om en blanding av blitz huset og litt u-land standard.
OBS: MÅ huske å ha dorull i vesken når jeg er på skolen.

Etter dette dro vi hjem og ventet spent på en plumber som var sen.
Hakke hatt varmtvann i huset på fem dager! Og kommunikasjonen mellom La Dueña og El Dueño er fryktelig treg, så her trår Sara til som en helt og fungerende mellommann.

Ble til at Alex ble igjen å vente på ham, imens Sara, Vivi og jeg dro til Alto Palermo for å græbbe noe å spise, og for å ta oss ei litta rønda i shoppingsenteret. Jeg fikk betalt 2720 pesos for åtte uker med spansktimer 4 timer i uken på språksolen til Alex og Sara, og begynner allerede i morgen. Så får vi nå se;)
Første time starter 11:00 i morgen og jeg lurer på hvordan det blir.
Vel hjemme nå, og null komma niks med varmtvann.
 Fan-fucking-tastic.

Vel, det var det for nå mine venner.
Håper dere har det fint. Tenker på alle jeg er glad i imens jeg befinner meg her borte.
Ta vare på dere selv.

Abrazitos

No hay comentarios:

Publicar un comentario