martes, 17 de agosto de 2010

Det var en gang: El fin de semana (eller HELG, på norsk)

Sara og jeg foran Casa Rosada på Plaza de Mayo på mandag.
Står på historisk grunn her altså, for de som ikke skulle vite det ;)
Nydelig plass!

Det hat vært langhelg her i Argentina, på grunn av General San Martín  - me likey! Tenkte jeg skulle poste ei litta update fra forrige uke her etterhvert. Blir en anelse later, siden jeg må stikke på skolen og show off my 30 bøyde verb. Prekæst!


Fredag: Jeg og Maria Christina skulle ha forelesning i Cultura para la paz y Derechos Humanos fra 15:00 til 19:00 på Ciencias Sociales. Jeg er selvølgelig litt småstresset når jeg skal finne frem til et fakultet i en så stor by som Buenos Aires, så jeg endte selvølgelig opp på feil fakultet!
Etter en 20 min taxitur ble jeg sluppet av på Ciencias Medicinas, som jeg trodde jeg skulle være på, men den gang ei. Og ikke nok med at jeg var i feil bygging, så hadde denne byggningen FIRE innganger, og jeg prøvde samtlige. Buste inn på en disekeringssal og greier. Jeg vet - good job!
Rundet hjørnet på denne byggningen for n'te gang da jeg bumpet borti MC som også var sent ute.
Vi satte oss på en kafé og jeg drakk den madeste kaffen i verden!



 Den var helt SICK--->






Er verdt å nevne her at min Profesor har vunnet Nobel Fredsprisen, like back in the 1980s. Han vant pris for sin kamp for menneskerettigheter. Han heter så mye som Adolfo Perés Esquivel, - check him out.

Jepp! Den type gammel mann som man vil gi en god klem til :D

 Etter timen tok jeg subten hjem til Palermo hvor det ble mekking av ris og kylling og film. Eller L Word, jeg husker ikke helt. Men var i alle fall helt skjønt å sette beina høyt og nyte et glass rødvnin, eller fem.
Jeg var fornøyd med den første uken på skolen, selv om det er ganske mange forandringer man skal bli vant til. Faktisk så skal man ikke klage på skolesystemet i Norge vet jeg.
Heller ikke forholdene på skolen. Skulle ønske jeg hadde tatt noen flere bilder av fakultetene, så dere kunne sett ordentlig hva jeg mener. Men det er type sånn: ta med din egen dassrull på skolen og ikke bli sjokkert hvis du finner båsdøren stående oppå doen.. Dessuten har det vært pisskaldt og det lekker fra taket i noen klasserom. Pultene er bittesmå med et lite sidebord, og alle gangene og klasserommene er fulle av politiske bandere og gudenevethva. Og de røyker i gangene som noen gærninger. Neste bilde er tatt fra innsiden av jentetoalettet, bare for å vise et eksempel..

Innsiden av jentetoalettet.

No hay comentarios:

Publicar un comentario